Dat BD myShopi in deze tijd van digitalisering uitpakt met een gedrukt magazine getuigt van een duidelijk geloof in de kracht van de brievenbus. “Niet vreemd, als je weet dat een recente studie van GfK naar het effect van ongeadresseerd reclamedrukwerk aantoonde dat gemiddeld 2 personen per gezin de reclamefolders lezen,” vertelt Tim de Witte, CCO van BD myShopi. “Als grootste speler in huis-aan-huis bedeling van reclamedrukwerk komen we daarom 4 keer per jaar met myShopizine, een eigen magazine op 1,5 miljoen exemplaren, bovenop het folderpakket dat we wekelijks bedelen in 4,3 miljoen brievenbussen. Het vormt de perfecte aanvulling op onze logistieke en digitale activiteiten en benadrukt eens te meer ons geloof in een sterke omni-channel strategie.”
myShopizine vertrekt vanuit een nieuw concept: de lezer volgt één van zijn/haar medeconsumenten tijdens een dagje shoppen – in de supermarkt, bij de elektrozaak, naar de kapper, enz. Daarbij deelt de consument in kwestie zijn/haar indrukken over producten en merken die de revue passeren, wat interessant is voor de lezer om zelf de nodige inspiratie op te doen. Doordat het magazine naast klassieke advertenties vooral native advertising bevat, kunnen adverteerders veel makkelijker een echte connectie maken met de lezer en een waardevolle dialoog aangaan.
Het consumentenmagazine wordt niet alleen gratis bedeeld in 1,5 miljoen brievenbussen – in een Nederlandstalige en Franstalige variant op 32 pagina’s – maar komt ook uit als interactief digitaal magazine. Ook dat sluit perfect aan bij de omni-channel strategie van BD myShopi, dat voor de creatie van het papieren en digitale magazine de samenwerking aan gaat met het gerenommeerde content marketingbureau Gicom (het agentschap achter o.a. het Delhaize magazine, red.). Het magazine wordt 4 keer per jaar bedeeld en richt zich op actieve VVA’s van 25 tot 54 jaar, die zowel online als offline op zoek gaan naar inspiratie en informatie over producten en merken.
Er staan dit jaar nog drie nieuwe edities van myShopizine op de planning. Adverteerders zoals Oce Bio, Vandemoortele en Mars foods Belgium (Whiskas & Catsan) tekenden al meteen in voor het lanceringsnummer van myShopizine van 14 maart. “Onze lage kost per contact van € 18 per 1.000 in combinatie met het immense nationale bereik vormt een duidelijke USP,” zegt Tim de Witte. “We zijn er dan ook van overtuigd dat myShopizine zal uitgroeien tot een vaste waarde in het magazinelandschap.”
Voor meer info of voor een interview, kan u volgende personen contacteren:
Tim De Witte
CCO
E. tim.dewitte@bdmyshopi.com
Sophie Docx
Marketing Manager
E. sophie.docx@bdmyshopi.com
Tel: +32 2 756 51 51