BD myShopi start informatie- en consultatieprocedure met werknemers

Statusbericht

Het webformuliercomponent campaignmonitor kan niet worden weergegeven


BD myShopi, Belgisch marktleider in de bedeling van reclamefolders, maakt vandaag bekend dat het een informatie- en consultatieprocedure heeft gestart tijdens een bijzondere vergadering van de ondernemingsraad die deze ochtend plaatsvond. Tijdens deze bijzondere vergadering van de ondernemingsraad heeft de directie van het bedrijf een toekomstplan voorgesteld aan de werknemersvertegenwoordigers. Dit plan bevat onder meer de intentie tot de afvloeiing van 124 medewerkers in verschillende afdelingen van het bedrijf, die in 3 fases tussen nu en einde 2020 zou verlopen.

Raf Lambrix, CEO van BD myShopi: “De reclamefolder heeft toekomst, en we willen als bedrijf weerbaar zijn om te kunnen blijven inzetten op deze markt. We hebben de voorbije jaren veel initiatieven genomen om ons bedrijfsresultaat op peil te houden. We willen nu nog verder gaan, door te investeren in nieuwe technologie, een efficiëntere organisatie, en betere werkprocessen.”

Uit onafhankelijk onderzoek weet BD myShopi dat reclamefolders – de hoofdactiviteit van het bedrijf – vandaag een vaste waarde aan de keukentafel zijn. Folders worden door 9 op de 10 Belgen gelezen, en zijn bepalend in hun koopgedrag. Het bedrijf ondervindt tegelijkertijd dat de markt meer flexibiliteit en maatwerk verwacht. Merken en retailers verwachten snelle antwoorden op hun noden, en producten op maat. De marktvraag is ook onvoorspelbaar, met sterke seizoensgebonden pieken. Tegelijk spelen een aantal ongunstige evoluties in de retailsector. Deze zetten de volumes al enkele jaren onder druk.

In het licht van deze evoluties, wil BD myShopi investeren in nieuwe technologieën en de manier van werken efficiënter en flexibeler organiseren. Het is in dit kader dat het bedrijf de intentie bekend maakt om 124 medewerkers te laten afvloeien. Deze afvloeiingen zouden plaatsvinden in 3 fases tussen nu en einde 2020 in verschillende afdelingen van het bedrijf, verspreid over het land. BD myShopi stelt voor om twee productiesites op één nieuwe site samen te brengen. Ook wil BD myShopi een aantal nieuwe, efficiëntere processen invoeren. Daarnaast wil de directie twee dochterondernemingen sluiten.

BD myShopi heeft de intentie om tot een sociaal plan te komen waarin ingezet zou worden op begeleiding van de betrokken medewerkers en coaching richting nieuw werk. BD myShopi wil samen met de werknemersvertegenwoordigers constructief overleg voeren.

Raf Lambrix: “We betreuren dat we deze stap moeten nemen, en we begrijpen dat dit voor onze werknemers ingrijpend is. We zijn er echter van overtuigd dat dit noodzakelijk is om het bedrijf gezond te houden en de toekomstige werkgelegenheid te garanderen.”

 

Benieuwd naar een gepersonaliseerde strategie voor uw folderdistributie?

Vraag een offerte aan

Contacteer ons voor creatieve of digitale oplossingen op maat. 

Contact

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief

1 + 3 =