Een dertigtal young marketing potentials werd geselecteerd om op donderdag 23 maart deel te nemen aan de Youngstar Activation Academy, de opleiding van BD myShopi over online en offline consumentenactivatie. De ideale gelegenheid om ervaring op te doen inzake huis-aan-huis reclame, taksmanagement en innovatie in functie van omni-channel activatie. Onderaan kan je de verschillende presentaties downloaden.
- Sophie Docx, Marketing Manager bij BD myShopi, introduceerde de deelnemers in de wereld van activatie. Daarna doken we dieper in de cijfers met Marketing Intelligence Specialist Anke Broos. Was jij ook aangenaam verrast om te horen dat 96% van de consumenten actief de folders doorbladert?
- Romina Papalino en Béatrice Schoefs, Key Account Managers bij BD myShopi, spraken vanuit hun ervaring over een aantal cases. Zowel klassieke huis-aan-huis folders als creatieve oplossingen (van deurhangers en Post-Its tot broodzakken en samples) kwamen aan bod.
- Kim Bongaerts en Jo Goossens van Drukkerij Moderna zorgden voor een treffende vergelijking tussen de drukkerswereld en het Wilde Westen. En wie folders laat drukken en bedelen, moet ook de gemeentebelastingen op reclamedrukwerk weten te overleven. Gelukkig wist Pierre Delferrière van Médiapub daar alles van.
- Activatie heeft natuurlijk ook een digitale pijler. Toon Coppens presenteerde daarom een aantal digitale cases en focuste op de innovaties op digitaal vlak. En dan is er nog het belang van kleuren. Welke kleuren het meest activeren, kwamen we te weten van Bart van Tigchelt van Color Passport. De rol van kleur in de folder is immens en bepaalt de hele sfeer van de communicatie.
- Tijdens de interactieve workshop konden de deelnemers de theorie in de “praktijk” omzetten. Nadien was er de tour door Logistic Centre Waver en de afsluitende receptie. Thanks for joining!