Op donderdag 19 april vond de 4de editie van de Youngstar Activation Academy plaats in Waver. Voor deze volledig Franstalige editie daagden maar liefst 35 jonge marketeers op! In samenwerking met UBA en experts van Moderna, AddRetail en Médiapub in combinatie met onze eigen experts in omni-channel activatie konden de deelnemers genieten van een gevarieerd programma.
Het programma in een notendop:
- Kris De Kock, group project manager legde uit hoe BD myShopi zich profileert op de markt als omni-channel activatieplatform en hoe de folder geïntegreerd kan worden in de mediamix.
- Kathleen Van Saet, product manager bij BD myShopi, onthulde de nieuwe resultaten van de Door 2 Door Impact Survey van Profacts over het activerend vermogen van folders.
- Pierre Delferriere van Médiapub introduceerde de deelnemers in de wereld van gemeentebelastingen op reclamedrukwerk.
- Jo Goossens van drukkerij Moderna belichtte het belang van de juiste keuze van het papier voor uw huis-aan-huis communicatie.
- Jacques Prouvost en Philippe Bindels focusten op het creatieve aspect. Hoe kunnen adverteerders ervoor zorgen dat hun drukwerk in het oog springt?
- Béatrice Schoefs en Julie Jacobs (BD myShopi) presenteerden enkele succesvolle cases in print en Pierre Wautier deelde zijn inzichten met betrekking tot digitale activatie.
Na de interactieve workshop trakteerden we de ‘youngstars’ op een rondleiding in het Logistic Centre van Waver, gevolgd door een receptie.