In samenwerking met UBA organiseerde BD myShopi op 19 oktober 2017 de 3de editie van haar Youngstar Activation Academy. 50 young professionals werden ondergedompeld in online en offline consumentenactivatie door experts in huis-aan-huis reclame, taksmanagement en digitale innovatie.
Onderaan deze pagina kan u de presentaties downloaden.
Het programma
-
Sophie Docx, Marketing Manager bij BD myShopi, nam het voortouw inzake consumentenactivatie, met aandacht voor consumer trends in retail en FMCG en socio-economische trends die het koopgedrag beïnvloeden. Vervolgens lichtte zij de impact van huis-aan-huis reclame op het koopgedrag toe aan de hand van de recente Door to Door Impact Survey. Daaruit blijkt o.a. dat ook 90% van de millennials op regelmatige basis folders leest.
-
Romina Papalino en Joris Hoefnagels, Key Account Managers bij BD myShopi, namen de young professionals mee ‘from goal to activation’. Aan de hand van cases over klassieke huis-aan-huis folders en creatieve oplossingen zoals deurhangers tot Post-Its en samples legden zij de link tussen de noden van de klant en de geschikte activatie tools.
-
Jo Goossens van Drukkerij Moderna had aandacht voor het afgewerkte product: de folder. Want de noden van klanten en de mogelijkheden voor printcampagnes zijn voortdurend onderhevig aan verandering en dat biedt dus tal van opportuniteiten.
-
Wie folders laat drukken en bedelen, moet uiteraard ook weten welke gemeentebelastingen op ongeadresseerd drukwerk van toepassing zijn. Didier Opdebeeck van Marketing Map maakte de deelnemers wegwijs in het taksenlandschap in België door middel van een interactieve quiz.
-
Om consumenten optimaal te activeren, is de link tussen offline en online campagnes cruciaal. De trends in digitale activatie werden toegelicht door Anaïs Tack, digital business developer bij BD myShopi.
- Karine Steculorum van Color Navigator wist de de young professionals vervolgens te overtuigen van het belang van het juiste kleurgebruik in campagnes. Kleuren hebben een grote impact op hoe een campagne door de consument wordt gepercipieerd en dus op het activerend vermogen ervan.
Na de presentaties was er tijd voor een interactieve workshop waarin de deelnemers de theorie konden omzetten in de praktijk. Tot slot verhuisde de hele bende naar het Logistic Centre van BD myShopi in Merelbeke voor een blik achter de schermen in het warehouse waar elk jaar miljarden folders worden verwerkt.