Mobile speelt tegenwoordig een rol in maar liefst 50% van de aankopen, en ook wij Belgen gaan steeds vaker over tot mobiele aankopen. Via de myShopi app, intussen al meer dan 900.000 keer gedownload, hebben consumenten direct toegang tot de meest diverse webwinkels, meerbepaald via hun mobiele reclamefolders.
In totaal groepeert myShopi de folders van meer dan 200 Belgische retailers, van Media Markt en A.S.Adventure tot Ici Paris XL en Weba, van Blokker en Hema tot Coolblue en Bart Smit. myShopi gebruikers selecteren een interactieve folders, klikken op het product van hun keuze, krijgen meer productinformatie te zien en klikken meteen door naar de mobiele website van de winkel om het product aan te kopen.
Uniek is ook dat de myShopi app rechtstreeks gelinkt is aan de verschillende e-commerce shops, waardoor de consument te allen tijde de laatste productinfo, prijzen, promoties, enz. te zien krijgt bij het doorbladeren van de mobiele folders.
Net als in de papieren folders gaan we met z’n allen ook online op zoek naar de beste prijzen promoties. Via de zoekbalk op myShopi.be en in de app wordt door consumenten gezocht naar producten en merken. Door de directe link tussen myShopi en de e-commerce shops krijgen ze een handig overzicht van het aanbod in de verschillende folders en (web)winkels.
myShopi werd voor de innoverende approach rond mobiele folders en promo search, waarbij het retailers en consumenten samen brengt, beloond met een Digital Marketing Award, uitgereikt door Bloovi op 17 november 2016.