Het YAA-gevoel tijdens de 5de Youngstar Activation Academy

Statusbericht

Het webformuliercomponent campaignmonitor kan niet worden weergegeven

Op donderdag 18 oktober vond de vijfde editie van de Youngstar Activation Academy plaats. Gedurende een hele dag werden jonge marketeers ondergedompeld in de wereld van de omni-channel activatie. Deze sprekers zorgden voor de “YAA-Erlebnis” van de dag.

  • Alvorens in te gaan op de do’s en don’ts binnen omni-channel activatie werd het kader geschetst door Tim De Witte, CCO van BD myShopi. In zijn introductie focuste hij op enkele opmerkelijke consumententrends en markttrends zoals the new ADHD, lokaal en groener kopen, de e-commerce battle en artificial intelligence die een omni-channel aanpak onontbeerlijk maken.
  • Kathleen Van Saet, Product Manager bij BD myShopi, lichtte de resultaten van de jaarlijkse Door to Door Impact Survey van Profacts toe, een studie naar de impact van huis-aan-huis communicatie. En cijfers liegen niet: wist je dat 92% van de Belgen reclamefolders leest?
  • Didier Opdebeeck van Marketingmap kwam op een ludieke manier de wondere wereld van de taksen uitleggen. Aan de hand van een interactieve quiz konden de deelnemers inzichten krijgen in deze niet te onderschatten factor binnen huis-aan-huis. De belangrijkste key take away? Geef tijdig, correct en volledig taksen aan.
  • Julie Jacobs en Joris Hoefnagels, Accountmanagers bij BD myShopi, lichtten de succesvolle cases van o.a. MediaMarkt en Mondelez toe, waarbij duidelijk werd dat huis-aan-huis meer traffic naar winkelpunten genereert. De fysieke voorbeelden op tafel maakten de verschillende mogelijkheden ineens ook tastbaar.
  • Bij het uitwerken van een printcampagne binnen je omni-channel strategie is uiteraard ook de keuze voor druk en papiersoort bijzonder belangrijk. Jo Goossens van drukkerij Moderna kwam toelichten wat de positieve gevolgen kunnen zijn bij een goede keuze van papier. Denk maar aan het drukwerkbudget.
  • Pieter Cautreels (Business Developer Digital bij BD myShopi) en Willem Van Maele (Digital Marcom Executive) namen de digitale pijler van de omni-channel strategie voor hun rekening. Aan de belangrijkste digitale trends zoals Product Customization en personalisatie koppelden zij de digitale mogelijkheden van myShopi – van cashbacks tot push notifications – en hoe deze te versterken met een bijhorende printcampagne.
  • Omnichannel Communication Agency AddRetail kwam uitleggen hoe u van uw folder een superfolder maakt in slechts enkele stappen. Ideaal om ervoor te zorgen dat die ene folder eruit springt wanneer de consument de brievenbus opent. 
  • Na een dagje theorie eindigden de deelnemers de opleiding met een workshop waarin ze in groep konden brainstormen over een omni-channel aanpak a.d.h.v. verschillende cases.
  • Als kers op de taart werden de deelnemers ook getrakteerd op een rondleiding in het Logistiek centrum van Merelbeke voor een exclusieve blik achter de schermen. 

Benieuwd naar een gepersonaliseerde strategie voor uw folderdistributie?

Vraag een offerte aan

Contacteer ons voor creatieve of digitale oplossingen op maat. 

Contact

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief

12 + 8 =