Vandaag bedeelt BD myShopi de 4de editie van haar consumentenmagazine myShopizine. Een jaar nadat BD myShopi zich voor het eerst op content marketing stortte, maakt het bedrijf de balans op van de native advertising campagnes die het voor tal van nationale adverteerders mocht verzorgen.
De centrale consumenten van BD myShopi’s myShopizine hebben er een druk jaar op zitten. Ze passeerden bij Dovy Keukens om vervolgens te shoppen bij A.S.Adventure en aan te schuiven aan de feesttafel die netjes door Lidl werd gedekt. myShopizine leest als één grote shoppingdag, en heeft dat te danken aan adverteerders die met inspirerende content komen die een echte meerwaarde biedt aan de consument: waar koop ik goedkoper, waar vind ik de nieuwste innovaties, hoe kan ik efficiënt winkelen ondanks mijn drukke agenda, enz.
Van Delhaize Collect tot limited edition bij Ikea
Het concept van myShopizine – één shoppingdag van één onbekende consument – inspireerde nationale adverteerders om hun campagne te verpakken tot native advertising. Zo ondersteunde myShopizine de promotie van Delhaize Collect, van Coca-Cola’s Perfect Mix concept, van de betaalbare verse producten van Lidl voor het feestmenu, enz. Steeds met de bijhorende kortingen, recepten en aanvullende blogposts om de consument optimaal te activeren.
Die activatie was ook het uitgangspunt van Jetair toen het intekende voor een wedstrijd in myShopizine. Die werd gehost op myShopi.be en leverde de adverteerders duizenden nieuwe leads op. Ikea en A.S.Adventure kozen er dan weer voor om gericht te adverteren met respectievelijk een limited edition en een tijdelijke actie op kampeermateriaal.
Ook e-commerce profiteert van bereik van papieren folder
Retailers vinden ook met hun e-shops de weg naar offline reclamekanalen. Zo legde Delhaize extra nadruk op het Collect en Home Delivery gegeven door www.Delhaize.be in de kijker te zetten en deden ook de e-shops van Veritas en De Gele Flamingo een gooi naar extra clicks en traffic. Het immense bereik van myShopizine – het magazine wordt bedeeld op 1,5 miljoen exemplaren – is in dat opzicht een absolute meerwaarde gebleken.
Native advertising blijft bekoren
Het is in elk geval opvallend dat de meest uiteenlopende types adverteerders hun weg gevonden hebben naar native advertising. Van Ecover wasmiddel tot buitengevelisolatie van Vandersanden Group, van Carefree inlegkruisjes tot Alpro Soya Bakken en Braden – uiteindelijk viel elk product en elke service te integreren in een verhaal dat interesseert en inspireert. En dus gaat BD myShopi door met myShopizine. De volgende editie van myShopizine verschijnt op 27 maart 2017.