-
Meer dan drie kwart van de consumenten geeft aan elke week gemiddeld 16 minuten te besteden aan het doorbladeren van reclamefolders. In een vluchtig digitaal tijdperk vormt zo’n indrukwekkende wekelijkse toewijding een niet te onderschatten meerwaarde voor tal van bedrijven en merken. De folder is namelijk nog steeds het medium bij uitstek om op de hoogte te blijven van speciale aanbiedingen. Tel daarbij dat maar liefst 78% aangeeft zich effectief door folders te laten leiden bij hun aankopen, en een boodschap heeft niet alleen een massaal bereik maar ook een immense impact.
Dat folders behoren tot wat we een groep soft push media zouden kunnen noemen maakt dat ze ook vandaag nog erg populair blijven. Voortdurend dringt communicatie zich in allerlei vormen aan ons op, terwijl we de reclamefolders in de brievenbus ontvangen en ze kunnen doorbladeren op een moment en op een plaats die ons het best uitkomt. Ook staaltjes en kortingsbonnen dringen via de brievenbus geruisloos het dagelijks leven van ontelbaar veel consumenten binnen, om vervolgens van binnenuit hun activerende rol te vervullen.
Uit de Door to Door Impact Survey 2014 over huis-aan-huis communicatie blijkt dat 75% van de consumenten hun boodschappenlijstje samenstellen aan de hand van de ontvangen folders. BD myShopi biedt daarom naast haar folderbedeling ook een digitaal boodschappenlijstje aan, waarin de consument per supermarkt of winkel het assortiment kan raadplegen. De consument legt zo nog eenvoudiger de link tussen het product uit de folder en de effectieve aankoop ervan.
Met de ontwikkeling van het online boodschappenlijstje sloeg BD myShopi bewust de weg in van omni-channel activatie van de consument. De bedeling van folders van tal van merken en bedrijven blijft de ideale manier om wekelijks zo’n 4,3 miljoen Belgische gezinnen te bereiken. Daarnaast vormt het digitale platform myShopi de ideale digitale buddy voor nog meer inspiratie en activatie van de consument.
myShopi is de centrale plaats waar bedrijven en merken uit alle uithoeken van het land hun strafste promoties aanbieden, hun adresgegevens en openingsuren vermelden, hun digitale folders aanprijzen, enzovoort. Door een optimale trafic te genereren tussen print based communicatie en online tools helpt BD myShopi tal van partners aan een maximale return on investment.