Een nieuwe strategie, een nieuw distributiecentrum en een nieuwe folder – interieurketen CASA spaarde kosten noch moeite om zich de voorbije jaren volledig heruit te vinden. Tijdens RetailDetail Night werd de nieuwe folder door een 6-koppige vakjury uitgeroepen tot de beste “Folder van het Jaar 2019”, een eer die eerder ook al de folders van o.a. MediaMarkt en Delhaize te beurt viel.
De vakjury, bestaande uit experts uit de academische, journalistieke, printing, retail en marketing wereld, lauwerde CASA voor het integreren van advies door haar interne experts – wat een band schept met de medewerkers van de interieurketen – alsook voor de manier waarop de CASA-folder de nieuwsgierigheid weet te wekken om vervolgens de fysieke winkel te bezoeken. In tijden waarin retailers onder druk staan van e-commerce heeft CASA daarmee een sterke troef in handen.
Ook de folders van Aldi (Supermarkten), Media Markt (Elektro & telecom), Gamma (Home, DIY, tuin & dier) en Kruidvat (Beauty, lifestyle & merken) vielen in de prijzen. Zij gingen tijdens het pre-event Consumer Activation Forum met de consumentenprijzen aan de haal in hun respectievelijke categorieën.
In 2020 organiseren BD myShopi en partners de 8ste editie van de Folder van het Jaar verkiezing. Adverteerders die willen deelnemen vinden meer info op www.foldervanhetjaar.be/retailers.