Aangezien de deelname van Alpro aan myShopizine kaderde in een nationale campagne was het belangrijk om de herkenbaarheid van deze campagne terug te vinden in myShopizine. Daarom werd besloten het beeld van de campagne als klassieke advertentie op een prominente plaats in het papieren en digitale magazine te zetten.
Daarnaast vroeg het verhaal over plantaardige alternatieven voor dierlijke vetstoffen een meer geïntegreerde aanpak. Native advertising liet toe om de boodschap over te brengen vanuit de ideologie van de centrale consument, aangevuld met een recept waarmee de lezer onmiddellijk zelf de stap naar een gezonde eetpatroon kon zetten. Een call-to-action naar het videorecept en een andere recept van Alpro zorgden voor traffic naar het e-magazine en de blog.
Om de consument te activeren tot een specifieke aankoop, voegde Alpro ook een coupon toe voor de producten waarvan sprake in hun native advertising. Deze werden opgenomen op de speciale couponpagina waar de consument alle coupons van de deelnemende adverteerders op één centrale plaats terugvindt.