Uitdaging voor retail apps

Statusbericht

Het webformuliercomponent campaignmonitor kan niet worden weergegeven

In een recent artikel op de website van het event Mobile Day van Bloovi wordt opgemerkt dat maar weinig
consumenten zich bezighouden met het downloaden – laat staan gebruiken – van individuele retailer apps.
Nochtans hebben steeds meer consumenten een smartphone, schiet het dataverkeer nog steeds de hoogte
in en is het aanbod aan retailer apps ruimer dan ooit.

De studie van Forrester die wordt aangehaald geeft aan dat 60% van de ondervraagde consumenten slechts
2 à 3 retailer apps op de smartphone had staan en dat slechts 8% van de smartphone users ze effectief gebruikt.
Die actieve gebruikers zijn volgens een onderzoek van Wefi vooral de consumenten die trouw zijn aan die ene
vaste supermarkt. Aangezien steeds minder consumenten gebonden zijn aan één supermarkt – in het weekend
naar Delhaize, op weg naar de crèche langs Carrefour – blijft het aantal trouwe retail app users dan ook beneden
het verwachte peil. Een GFK studie van 2012 gaf al aan dat een gemiddelde consument 4,7 verschillende
supermarkten bezoekt per kwartaal.

In dit versnipperd shopping landschap blijkt wederom de waarde van een geaggregeerde retailer app. De consument
blijft te midden van het grote aanbod aan retailer apps toch vooral op zoek naar eenvoud. Een centraal platform
voor inspiratie en facilitatie
waarop de consument de info van verschillende retailers kan raadplegen biedt dus
absoluut een toegevoegde waarde bij de wekelijkse boodschappen en de voorbereiding ervan.

myShopi is exact gemaakt op maat van deze moderne consument die openstaat voor andere winkels, nieuwe
producten, enz. De app en website laten toe om de ene keer een boodschappenlijstje te maken voor Colruyt en
dan weer voor Spar of Lidl. Een cashback op het platform blijkt vaak ook te leiden naar de keuze voor een nieuw
merk. Met haar 600.000 Belgische downloads en 250.000 tot 300.000 bezoekers per maand is myShopi een
belangrijke centrale bron van inspiratie en activatie voor talloze consumenten.

Bron: Mobile Day News

 

Benieuwd naar een gepersonaliseerde strategie voor uw folderdistributie?

Vraag een offerte aan

Contacteer ons voor creatieve of digitale oplossingen op maat. 

Contact

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief

18 + 1 =