Een dertigtal young marketing potentials werd geselecteerd om op woensdag 5 oktober deel te nemen aan de Youngstar Activation Academy, de opleiding van BD myShopi over online en offline consumentenactivatie. De ideale gelegenheid om ervaring op te doen inzake huis-aan-huis reclame, taksmanagement en innovatie in functie van omni-channel activatie. Onderaan kan je de verschillende presentaties downloaden.*
Na de algemene introductie door Tim De Witte van BD myShopi over activatie, doken we dieper in de cijfers met Marketing Intelligence specialiste Anke Broos. Heel wat deelnemers waren aangenaam verrast om te horen dat 96% van de consumenten actief de folders doorbladert en er elke week maar liefst 18 minuten aan besteedt.
Jackie Weyts van Group Joos gidste de deelnemers door creatieve formaten en blitse afwerkingen met fluo inkt. Ze kwamen ook te weten dat je papier tot leven kan brengen met de speciale Veeew app. En wie met folders te maken krijgt, krijgt automatisch ook te maken met gemeentebelastingen op reclamedrukwerk. Gelukkig wist Didier Opdebeeck van Marketing Map te vertellen hoe je door het bos de bomen ziet.
Afsluiten deden we met de case studies van Toon Coppens. Zowel binnen- als buitenlandse spelers laten zien dat er nog heel wat creatieve mogelijkheden zijn om consumenten te activeren via de folder.
Dit was YAA2016!
Na afloop van de presentaties was er de tour door Logistic Centre Merelbeke en de afsluitende receptie. Bedankt aan alle deelnemers. Wij kijken alvast uit naar de 2de editie op 23 maart 2017!
* de presentatie van Didier Opdebeeck zal later aan de download worden toegevoegd